Квалификация 3

   В периода от 17.02.2020г. до 21.02.2020г. по проект „Методи за STEM обучение и развитие на демократични тенденции в съвременното европейско училище“ на програма Еразъм+, трима преподаватели по математика от ПМГ “Акад. Б. Петканчин“: Татяна Клисарова, Юлия Кръстева и Генади Батимов, участваха в обучителен курс на тема “STEM в обучението по математика“ в гр. Лече, Италия.
   Работната седмица стартира в понеделник в творческата атмосфера, създадена от курсовия организатор - IRIS с преподавател Ана Лиса. Участниците се запознават се с програмата на курса, чрез работа в мултимедийна среда. През този ден подробно се дискутира образователната система на Италия, в която само преди няколко години също са извършени глобални реформи. Обсъдени са положителните и отрицателните страни на тази система, направени са сравнения с откриване на приликите и разликите между българската и италианската образователни системи. Чрез екипни дейности са решавани различни казуси.
   Във вторник обучителят на курса Ана въвежда учителите-участници в методиката на STEM в обучението. Направена е презентация на етапите в STEM обучителния процес и връзката между математика, технологии, наука и тяхното приложение. Учителите са запознати с добри практики в STEM преподаването. Обсъдени са трите ключови принципа, които могат да бъдат идентифицирани в подкрепа на STEM образователните инициативи. Денят завършва с посещение на град Порто Чезарио, където участниците се потапят в местния бит и култура на региона Соленто в южна Италия.
    В сряда следва посещение на „Liceo Scientifico G.Banzi Baroli“ в гр. Лече. В училището се обучават 1700 ученици в различни профили в областта на науките. Представена е залата за конференции, в която се провежда дискусия с ученици на тема: Нашата роля в опазването на околната среда“. Посетена е лаборатория по химия, физика и ИТ. Там се провежда урок по химия в 10 клас на тема “Молекулярен състав на минерали“, който е разработен и преподаден със STEM методология. Учителите остават впечатлени от това как молекулярните решетки на минералите представляват различни стереометрични тела. След приключване на занятията, заедно с преподавателката е обсъдено как протича подготовката и прганизацията на един урок със STEM методология и как се възприема този подход от учениците.
   В четвъртък участниците в курса отново посещават „Liceo Scientifico G.Banzi Baroli“. Там се запознават с един от преподавателите по математика, който ги кани да посетят негов урок, разработен със STEM методология в 11 клас на тема : „Окръжност“ от раздел “Криви от втори ред“. В началото на часа учителят привлича вниманието на учениците като прави аналог между окръжности и приложението им в архитектурата и изкуството от древността до наши дни. Италия е люлка на архитектурни шедьоври и учениците проявяват любопитство за това да научат как в тях са използвани множество криви от втори ред. Урокът приключва с on-line тест на тема „Окръжност“, който всеки попълва индивидуално и след предаване получава възможност за проверка как се е справил. В този час е направено обсъждане на верните и грешни отговори.
    Работната сесия в петък започва с дискусия на видяното и наученото през седмицата. Всеки от участниците споделя своята гледна точка за похватите в използването на STEM в обучението. Изготвени са проекти на базата на споделения опит и възможностите, които предоставя математиката като наука. Проведена е церемония по връчване на сертификати за преминато обучение. Денят продължава с разходка до културно-историческата и туристическа дестинация за региона - гр. Отранто. Спомените от старинната крепост и базиликата в този град ще останат в сърцата на участниците като скъп спомен от обучението им в гр.Лече, Италия 2020г.








Коментари

Популярни публикации от този блог

ОБЛАЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ

Провеждане на вътрешно институционална квалификация на тема: „STEM в обучението“